Yleistä
Verkkokaupan sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.novalens.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Novalensin Verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.
Verkkokauppa (y-tunnus 2947385-6) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: novalens@novalens.fi
Puhelin: 017 552 2841
Postiosoite: Venekuja 1, 05720 Hyvinkää
Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen
Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.
Verkkopankilla tai kortilla maksetun tilauksen voi tehdä 16 vuotta täyttänyt henkilö. Laskulla tai osamaksulla tilaavan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Muussa tapauksessa tilaus on tehtävä huoltajan kanssa yhdessä. Tällöin huoltaja tekee tilauksen omalla nimellään alaikäisen linssimääräyksen mukaisesti (mikäli tilaus sisältää piilolinssejä).
Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta asioidessaan Verkkokaupassa ja rekisteröityessään Verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Verkkokauppaan.
Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Asiakas on vastuussa salasanansa huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Verkkokauppaan, jos Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Verkkokaupalla on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset.
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan Verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö Verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Hinnat
Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella.
Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella sekä laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy Verkkokaupan asiakkaan ja Verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa tilauksesi verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Alisa pankki, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
MobilePay: Voit maksaa tilauksesi MobilePay -lompakollasi, mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksesi asetuksista. MobilePay -lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay -lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Joustollasku ja -osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää, maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto -osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Toimitus ja toimitusaika
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden tilausten käsittelyaika lähettämiseen varastostamme on 2-4 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, tilauksen käsittelyaika lähettämiseen on 2-4 viikkoa materiaalivarastotilanteesta riippuen.
Jos tilausta ei voida toimittaa asiakkaalle postilokeroon tai -laatikkoon, tulee asiakkaan ilmoittaa se tilauksen yhteydessä. Siinä tapauksessa tuotteet lähetetään lähimpään postiin tai palvelupisteeseen. Mikäli tilatut tuotteet lähetetään Postin pisteeseen, tulee asiakkaan ilmoittaa puhelinnumeronsa, jotta saapumisilmoitus pystytään toimittamaan.
Asiakkaan tulee myös huomioida, että linssit eivät voi olla pakkasessa tai helteessä pitkiä aikoja.
Suomeen toimitettaviin yli 67 euron tilauksiin on toimitus veloitukseton ja tätä pienempiin tilauksiin toimituskulu on 8,30 €/lähetys. Muualle kuin Suomeen toimitettaviin tilauksiin toimituskulu on 14,20 €/lähetys. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Verkkokauppa ei vastaa mahdollisista Postin tai valmistajien aiheuttamista viivästyksistä.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa Verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, jonka seurauksena tuote palautuu Verkkokaupalle, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tilauksen. Tällöin Verkkokauppa on oikeutettu perimään Asiakkaalta 20,00 euron suuruisen käsittelymaksun. Verkkokauppa on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset Asiakkaalle hyvitettävistä, Asiakkaalta saaduista maksusuorituksista, ennen maksusuoritusten palauttamista Asiakkaalle.
Tuotteiden peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa sähköpostitse kirjallisella ilmoituksella Verkkokauppaan.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (puhelimitse 017 5522841 tai sähköpostilla novalens@novalens.fi). Ilmoitathan nimesi ja tilausnumerosi, jotta voimme antaa sinulle ohjeet viallisen tuotteen palauttamiseksi.
Asiakkaalla on vastuu toimitetun tuotteen tarkastamisesta viipymättä sen saavuttua, tuotteiden virheettömyyden toteamiseksi. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet. Jos tuote on saapuessaan vahingoittunut tai virheellinen, reklamaatio on tehtävä 7 päivän kuluessa toimituspäivästä. Muissa tapauksissa noudatetaan kuluttajasuojalain ohjeita kohtuullisesta reklamaatioajasta.
Reklamaatiotapauksissa Verkkokauppa korvaa tuotteen uudella, samanlaisella tuotteella, mikäli reklamoidussa tuotteessa on todettu valmistusvirhe. Tuote tulee aina palauttaa Verkkokauppaan, josta se lähetetään takaisin valmistajalle arvioitavaksi. Asiakas vastaa palautuksen postikuluista.
Piilolinssejä koskevan reklamaation yhteydessä Verkkokaupalla on oikeus vaatia nähtäväksi piilolinssiresepti, joka osoittaa, että tilatut linssit ovat optikon määräämät. Voimassa oleva resepti täytyy olla alle vuoden vanha.
Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Palautukset
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilaamansa tuotteet. Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksissaan ja myyntikuntoisia. Piilolinssejä koskevissa reklamaatioissa, linssi palautetaan piilolinssikotelossa ja nesteessä.
Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Verkkokauppaan (puhelimitse 017 5522841 tai sähköpostilla novalens@novalens.fi) ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten. Luotolla maksetuista tilauksista joudutaan hakemaan maksupalautusohjeet luoton myöntämän palvelutuottajan ohjeita noudattaen.
Palautettava tuote pitää pakata huolellisesti. Asiakas vastaa sellaisista toimituksen aikana tapahtuneista vaurioista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta. Asiakas vastaa mahdollisen palautuksen toimitusriskistä. Palautuksen postikuluista vastaa Asiakas.
Laillistetun optikon/silmälääkärin määräys
Vahvuuksilla olevien piilolinssien tilaaminen Verkkokaupasta edellyttää voimassa olevaa optikon reseptiä/määräystä. Määräys ei saa olla yli 12 kuukautta vanhempi. Tehdessäsi oston Verkkokaupassa, vahvistat, että sinulla on voimassa oleva optikon piilolinssi- tai silmälasimääräys. Varmistathan, että tilaamasi piilolinssit vastaavat myös kaarevuudeltaan ja halkaisijaltaan aiemmin käyttämiäsi linssejä. Verkkokauppa ei ole vastuussa tapahtumista, jotka johtuvat siitä, että asiakas ei ole noudattanut optikon määräystä.
Muutosvaraus ja värit
Verkkokauppa pidättää oikeuden poistomyynteihin, painovirheisiin, tiedotusvirheisiin ja virheisiin tuotetiedoissa kaikissa tarjoamissamme tuotteissa ja palveluissa. Verkkokauppa pidättää oikeuden hintojen muutoksiin ja myyntiehtoihin. Kunakin ostoskertana ilmoitettu hinta on voimassa oleva hinta. Pyrimme esittämään Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet tarkasti, värit ja koostumus mukaan lukien. Emme voi taata, että näytön kautta katsottu väri on täysin vastaava, kuin tuotteen väri todellisuudessa.
Ylivoimainen este
Verkkokauppa ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Verkkokauppa pyrkii palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.
Henkilötietojen käsittely ja evästeet
Verkkokauppa käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Verkkokaupan asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.
Verkkokaupassa hyödynnetään evästeitä. Sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia evästeitä sisältävällä Internet-sivulla vierailevia on informoitava sivun sisältämistä evästeistä sekä siitä, mihin evästeitä käytetään ja kuinka evästeet voidaan välttää. Tällä verkkosivustolla käytetään evästeitä, jotta nähtäisiin, miltä hakukoneilta käyttäjät sivustolle tulevat. Eväste katoaa, kun verkkoselain suljetaan. Jos et halua hyväksyä evästeitä, voit valita verkkoselaimestasi asetuksen, joka torjuu evästeet automaattisesti tai ilmoittaa, mikäli sivusto sisältää evästeitä. Voit myös tarkistaa aiemmin tallennetut evästeet verkkoselaimestasi. Verkkoselaimen ohjesivuilla on asiasta lisää tietoa.
Rekisteriseloste (Henkilötietolaki (523/1999) 10 §)
Mercator Otto Oy (y-tunnus 2947385-6)
Venekuja 1, 05720 Hyvinkää
+358 (0)17 5522 841 (Rekisteriasioista vastaava Otto Laine)
Rekisterin nimi: Novalens Verkkokaupan Asiakasrekisteri
Rekisterissämme ovat asiakkaamme, uutiskirjeen tilaajamme, Mailerlite -uutiskirjeen tilaajamme sekä Verkkokauppamme asiakkaat.
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on sopimus, jossa rekisteröity on osapuolena, sekä henkilön vapaaehtoinen suostumus.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on:
Rekisteröityneen käyttäjän itse palvelujäsenyyden tai muun verkkokauppaostoksen yhteydessä antamat, tallennetut tiedot. Käyttäjän itse myöhemmin asiakasprofiiliinsa tallentamat tiedot sekä muut asiakkuuteen liittyvät tiedot, jotka on tarkemmin määritelty alla.
Mukana myös rekisteröitymättömän käyttäjän itse lisäämänsä tiedot palvelun käyttöä (kommentointi) tai tiedonantoa varten (uutiskirje), joihin on erikseen kysytty lupa.
Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen novalens@novalens.fi
Asiakastiedot saadaan säännönmukaisesti:
• asiakkaalta itseltään asiakassuhteen syntyessä
• asiakkaalta itseltään verkkolomakkeen kautta
• asiakkaalta itseltään uutiskirjeen kautta
• asiakkaalta itseltään Facebookissa ja/tai Messengerissä
• asiakkaalta itseltään LinkedINistä
• blogin tilaajilta
• messuilta hyväksytysti
• Verkkokauppamme asiakkaista
Lisäksi käyttäytymistietoja voidaan kerätä evästeillä ja muilla vastaavilla tekniikoilla. Tältä osin esimerkiksi Google Analytics on osa palvelua.
Käsittelyn pituutta koskevat yleiset periaatteet.
• Henkilötietoja käsitellään pääsääntöisesti niin kauan, kuin asiakkuus on voimassa
• Markkinointilistaltamme rekisteröity pääsee poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissamme olevan linkin kautta.
Tietoja käytetään vain kohdassa 3 (Tietojen käsittelyn tarkoitus) ilmoitettuihin palvelun sisäisiin tarkoituksiin.
Rekisterin tietoja ei pääsääntöisesti luovuteta kolmansille osapuolille. Poikkeuksena valtuutetut palveluntarjoajat, joiden tehtävänä on auttaa palvelun tuottamisessa ja ylläpidossa, kuten tekninen ylläpito, palvelin- tai maksujärjestelmän tarjoajat. Jokaisen palveluntarjoajan kanssa on olemassa oleva sopimus, jonka mukaan palveluntarjoaja sitoutuu noudattamaan yleisen tietosuoja-asetuksen sekä tämän tietosuojaselosteen mukaisia yksityisyys- ja tietoturvasäännöksiä.
Palvelun sisällä näytetään muille palvelun käyttäjille ne tiedot, jotka asiakas on itse määrittänyt oman profiilinsa kautta julkiseksi tai on itse omasta suostumuksestaan lisännyt palveluun näkyville. Ainut pakollisesti näkyvä tieto on nimi, joka on palvelun käyttöehtojen mukaan aina näkyvä.
Asiakasrekisterin tietoja ei säännönmukaisesti luovuteta kolmansille osapuolille tai siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
Mikäli siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle on henkilötietojen käsittelyn tarkoituksen kannalta tai henkilötietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista, noudatetaan siirrossa EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen sekä tietosuojalainsäädännön vaatimuksia.
Emme käytä tietoja automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin.
Venekuja 1
FIN-05720 HYVINKÄÄ
novalens@novalens.fi
+358 17 552 2841
Puhelinpalvelumme
on avoinna arkipäivisin
klo 9.00 – 15.00
Liittymällä postituslistallemme saat ajankohtaiset tiedotteemme ja
tarjouksemme kuluttajille suoraan sähköpostiisi.
Käytämme antamaasi sähköpostiosoitetta vain ajankohtaisista kampanjoista, uutuustuotteista ja tarjouksista tiedottamiseen.
Copyright Mercator Otto Oy – Tietosuoja ja evästeet